Meer dan facebook

Soms reageren mensen nogal verbaasd als blijkt dat we meer doen dan een facebookgroep beheren en het uitreiken van verjaardagspakketten.

Uiteraard kan ik nu opsommen wat we allemaal doen, maar wellicht is het makkelijker om je het verhaal van Linda te vertellen. Om Linda’s privacy te waarborgen zijn naam en een gedeelte van de situatie veranderd.

Linda kende ik al van de verjaardagspakketten voor haar 2 kinderen en de spullen die ze in de huiskamer opgehaald had bij me. Op enig moment stuurde ze me een berichtje dat ze ten einde raad was en of we haar wilden helpen. Haar koelkast was leeg, de luiers waren op en de bewindvoerder had gemeld dat ze de komende 2 weken ook nog geen weekgeld hoefde te verwachten (iets met wisselende collega’s).
We deden een oproep op de facebookgroep en ik was erg blij dat we binnen een dag enkele boodschappentassen luiers en eten konden brengen bij dit gezinnetje.

Diezelfde bewindvoerder was niet helder geweest in hoe ze een aanvraag kon doen bij de voedselbank en dus hebben we samen gekeken of ze in aanmerking kwam en na 1 telefoontje met de voedselbank mocht ze daar de eerstkomende vrijdag al naar toe voor een intake-gesprek en een eerste pakket.

Enkele maanden daarna had ik weer contact en inmiddels ging het alweer wat beter, de stress was al wat minder en met de kinderen ging het goed. Toch waren er ook zorgen omdat de decembermaand in zicht kwam en ze graag haar kinderen een fijne Sinterklaas en kerst wilde geven.

Groot was dan ook de blijdschap toen bleek dat ik haar voor 2 projecten van landelijke stichtingen kon aanmelden die ervoor zorgden dat Linda in December wat extra hulp kreeg en de kinderen een fantastische feestmaand.