de Lighthouse aan de Troelstralaan 45 in de wijk Waterkwartier is onze huiskamer. Hier kan je altijd zo binnenlopen voor een praatje, ontmoeting, even je hart luchten of gewoon voor de gezelligheid. Hier organiseert Cornerstone activiteiten. WGDGO & Cornerstone werken hier in samen. Ons doel is met de activiteiten de ‘sociale armoede’ willen verlichten en mensen in contact willen brengen met elkaar.

Soms weten mensen even niet meer waar ze moeten aankloppen voor hulp. Het web van hulpverlening benauwd en de drempel is hoog. Mensen kloppen dan aan bij ons. We zorgen allereerst voor een luisterend oor, een steuntje in de rug. Waar nodig verwijzen wij door naar de juiste instanties en helpen bij de vraag/aanmelding.

We krijgen met enige regelmaat hulpvragen binnen die acuut aangepakt moeten worden. Hulpverleningsinstanties zoals Perspectief weten ons ook te vinden als er acuut iets moet worden ingezet. Wij werken niet met wachtlijsten en registreren niet. Het gaat hier dan om kwesties waarbij de reguliere hulpverlening zit met wachtlijsten of niet ad hoc kan inspringen. Zo hebben we soms te maken met mensen die een acute armoedeval ervaren en wij hebben dan een groot netwerk waar we gebruik van kunnen maken zodat we dezelfde of uiterlijk de volgende dag de mensen kunnen voorzien van voedsel, kleding, meubels etc.

We snappen als geen ander hoe lastig het soms is als je ergens iets aan moet vragen! Al die formulieren zijn soms één groot web. We helpen graag bij het invullen hiervan.

Hierin zit alles wat je nodig hebt voor een feestelijke dag: slingers, ballonnen, traktatie voor op school, een cadeaubon, ranja, knakworstjes. Klik HIER voor het formulier en lever het ingevul uiterlijk 2 weken van te voren in !
Oma taartje: onze taarten baksters bakken geheel op vrijwillige basis de meest prachtige taarten zodat elk kind zich op en top jarig kan voelen.o.

Heb je zin in een leuk feestje? Of vind je halloween te spannend? Kom dan gezellig, met of zonder je ouders, naar ons pannenkoekenfeest. Lekker samen pannenkoeken eten, paas, kerst activiteiten etc.

we organiseren samen met vrijwilligers en sponsors dagjes uit voor kinderen uit gezinnen die dit zelf niet kunnen bekostigen.

(*alleen bij voldoende sponsors)
Tijdens de zomer vakantie nemen we kinderen mee op kamp. Dit zijn kinderen van gezinnen die het zelf niet kunnen bekostigen om op vakantie te gaan. Tijdens deze vakanties ontstaan mooie, duurzame vriendschappen. Als de kids op kamp zijn verzorgen we voor de ouders een bbq zodat hun er ook even tussen uit zijn. Ook hier ontstaan mooie ontmoetingen en is er herkenning.