Over Stichting WGDGO

De beheerders van de Facebook pagina kregen door hun activiteiten steeds beter zicht op de behoeften binnen de gemeente en er zijn zo, naast de Facebook pagina, steeds meer initiatieven ontstaan.

In 2015 is daarom besloten om het initiatief in te schrijven als een stichting. Dit zodat het ook mogelijk was meer fondsen en subsidies te krijgen om de doelgroep nog beter te kunnen ondersteunen.

Per 2019 mochten hebben wij zelfs een ANBI status gekregen, wat betekent dat mensen de giften aan ons kunnen aftrekken bij de belastingaangifte. De doelstelling is om hier uiteindelijk meer donaties door te kunnen verkrijgen.

De stichting is altijd in beweging en onze coordinator, bestuursleden en vrijwilligers zetten zich op dagelijkse basis, met hart en ziel, in voor de doelgroep.”

JA, ik help stichting WGDGO

Stichting WGDGO is opgericht in 2015 en is het resultaat van een bewonersinitiatief die sinds 2014 actief is met de facebookpagina Wie goed doet, goed ontmoet! (St. WGDGO) | Facebook. Via deze Facebook groep, die nog steeds bestaat en inmiddels ruim 4000 leden (uit de gemeente) telt, kunnen alle leden gratis spullen en diensten aan elkaar verloten.